GENK – Van 11 tot en met 22 maart organiseerde C-mine Crib de 10 Days Of(f) Creativity. Hiervoor gingen ze op zoek naar sprekers die net als zijzelf de gulden – en dus rendabele – middenweg tussen creatie en ondernemerschap bewandelen. Een succesformule, aldus manager Marijke Steegen van C-mine Crib: “Sommige sessies waren zelfs volledig sold-out!”
Met talks gaande van over human engagement tot inclusief design, mode en duurzaamheid inspireerden de 10 Days Of(f) Creativity meer dan 300 geïnteresseerden van binnen én buiten de Crib-community om ondernemend aan de slag te gaan. Grote namen zoals Pieter van Leugenhagen (managing partner van Yondr), beautyondernemer Caroline Rigo en installatiekunstenaar Tom Herck zakten af naar Genk om te praten over hun succes via creativiteit.
Inspiratie die blijft plakken
Marijke Steegen (manager Creatieve Economie, C-mine Crib): “We boden alle aanwezigen de mogelijkheid om voor en na de talks en workshops te blijven plakken voor de coworking, zodat ze onze flexplekken konden uittesten en de sfeer van de community konden opsnuiven. Ook dat viel duidelijk in de smaak.” Voor de realisering van de 10 Days Of(f) Creativity werd zo veel mogelijk samengewerkt met Crib-partners: Limburgs, lokaal en 100% enthousiast. Wat Marijke Steegen betreft was deze eerste editie zeker voor herhaling vatbaar. “Volgend jaar zien we het misschien zelfs nog wat groter …”